בית הכנסת - מורשת תמר

תמר אריאל ז"ל

1989-2014

סגן תמר אריאל נולדה והתחנכה בקיבוץ משואות יצחק שבגוש עציון. למדה בבית הספר היסודי האזורי "שפיר" במרכז שפירא והמשיכה לאולפנה באבן שמואל. הייתה מדריכה בתנועת בני עקיבא במשואות יצחק. כמו רוב גדול של בנות הציונות הדתית באותה תקופה, בסיום לימודיה היא המשיכה לשנת שירות לאומי באולפנה כמדריכה ושנת שירות שנייה עשתה בקיבוץ עלומים, כקומונרית של בני עקיבא. בניגוד לאותו רוב, אחרי שנתיים של שירות לאומי החליטה להתגייס לצה"ל. 

תמר הייתה נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האויר בצה"ל, הותירה בלכתה חלל גדול בליבם של רבים. נסיבות חייה ומותה בסופת שלגים בנפאל הפכו את דמותה לסמל ולמודל חיקוי לנשים דתיות רבות בישראל, המתגייסות לשירות צבאי מלא בצה"ל.

הנצחתה

במהלך השנים לאחר מותה נקראו על שמה מוסדות שונים: בית ספר תיכון בנתניה, מכינה קדם צבאית, בית מדרש בירוחם, מרכז חינוך וספורט במשואות יצחק, בית כנסת בשדה נחמיה ועוד. כמו כן, מתקיימים מידי שנה אירועים והרצאות בראשי חודשים "לאורה של תמר" בנושאים מגוונים הקשורים לדמותה. הוקמה קבוצת ריצה על שמה במועצה האזורית שפיר הנקרא "מרוץ שפיר", מרוץ הנערך מידי שנה ובו היא עצמה השתתפה. בבית חיל האוויר בהרצליה נערך כנס "כנפי תמר – צעירים פורצי דרך". במרוץ הר לעמק  הוקמו שתי קבוצות הרצות לזכרה.

בית הכנסת "מורשת תמר" הוא בית כנסת שהוקם בקיבוץ שדה נחמיה שבגליל העליון. הבחירה בקיבוץ שדה נחמיה קשורה ביליד הקיבוץ, שהיה מפקד הטייסת שבילה עם תמר ז"ל בגיחות טייס רבות במהלך מבצע צוק איתן.


חסר רכיב