מוזיאון הצריף הירוק

16/08/2021


גרמופון מפואר, מקרנת סרטים דוממת, תצלום נושן, מכונת כתיבה רעשנית, עששית מבהיקה. אלו הם רק כמה דוגמאות הממחישות את הניחוח הנוסטלגי העז שיעטוף אתכם עם הכניסה למרחב מקסים זה, שזכה לשם המסקרן “הצריף הירוק”. מדוע? פשוט בגלל צבעו. מבנה עץ זה, שקירותיו ותריסיו ירוקים וגגו רעפים אדומים, היה בית הילדים הראשון של קיבוץ שדה נחמיה, והוא נחנך ב-1951, כ-11 שנים לאחר הקמת הקיבוץ.

באחת הכתבות שנכתבו על המוזיאון הוא כונה “צריף הזיכרונות”, וזאת בזכות אלפי פריטים שונים, משונים וייחודיים הגודשים אותו בערבוביה שובת לב. רוב הפריטים במקום הם משנות ה-60-50 של המאה שעברה, ומומלץ לקחת את הזמן ולהתענג על ימי העבר.

המוזיאון מחולק לחדרי נושא: חדר החלוצים, חדר הסנדלרייה והחקלאות וחדר המדמה סלון משפחתי-קיבוצי אותנטי.

עוד במוזיאון: תיעוד היסטורי של קיבוץ שדה נחמיה ושל מפעל פלסטיק חוליות שנוסד על ידי חברי הקיבוץ.

אל תוותרו: אוסף העתיקות ארכיאולוגיות שפריטיו לוקטו מאזורים שונים בעמק החולה.

 

במיוחד לילדים: הקטנים ייהנו משפע הפריטים, שחלקם ייראו להם מעט אקזוטיים, אך בייחוד מטיפוס על טרקטורים וכלים נוספים השוכנים במקום.

 

הידעת? הקיבוץ מנציח את שמו של הציוני ההולנדי נחמיה דה לימה, ששימש יו”ר ההסתדרות הציונית ההולנדית בשנים 1918-1912 ויו”ר קרן קיימת לישראל בשנים 1922-1919.




משהל'ה אנוליק מספר על הצריף הירוק



אדווה ושיר ריבר צולמו לסרט לחג השמונים כשטיילו בין המוצגים בצריף הירוק



הצריף כשעוד שימש כבית ילדים כולל בשנות החמישים



לחצו לצפייה באוספי תמונות נוספים מהצריף הירוק



תגובות לדף זה
תגובה חדשה

הצריף הירוק

עזרא פימנטל | 21/8/2021

בשנות החמישים שוכנו בצריף קבוצות נחליאלי עד1954, וקבוצת חוחית עד 1958. בצריף, שכונה 'הצריף השוודי' היו חדרי השינה וחדר האוכל, והוצמד אליו מבנה אבן שהיה כיתת הלימוד והשירותים והמקלחות, שהיו גם המלתחות של מגרשי הכדורסל והכדורגל הסמוכים

חסר רכיב